Matthias Beckmann na Nástupišti 1-12

Nemeckému umelcovi Matthiasovi Beckmannovi stačí A4kový skicák, dobre zastrúhaná grafitová ceruzka a rybárska trojnožka. Nenápadne sa usadí v rohu miestnosti, či na chodníku a kreslí to čo vidí. Jeho lineárna, čistá kresba zachytáva dôsledne celky aj detaily. Umelec aktuálne finišuje svoju 3 týždňovú cestu po Slovensku, počas ktorej spoznával fenomén nezávislých centier, malých iniciatív, ktoré realizujú živú kultúru tak v Bratislave ako aj mimo nej.

“Nonstop kreslič¨ už kresbou zmapoval kabinety kuriozít, ateliéry, kostoly, laboratóriá, múzeá, či oficiálnu budovu nemeckého parlamentu Deutscher Bundestag. Jeho zatiaľ posledným projektom je vydanie 400 stranovej knihy, ktorá kresbou mapuje 80 berlínskych ateliérov. Na Slovensko pricestoval na pozvanie občianskeho združenia Štokovec, priestor pre kultúru, ktoré stojí za kultúrnymi aktivitami na banskoštiavnickej železničnej stanici ( BANSKÁ ST A NICA ).

Beckmannova cesta začala 10. júna v Bratislave, pokračovala do Banskej Štiavnice, Banskej Bystrice, Žiliny, Košíc, Dúbravice, Topoľčian. Autor navštívil najzaujímavejšie kultúrne lokácie, ktoré na Slovensku fungujú ( Stanica Žilina-Záriečie, Banská St a nica, KC Dunaj , a4 - nultý priestor , Záhrada v Banskej Bystrici, Tabačka Kulturfabrik , Nástupište 1-12 , vidiecka rezidencia PERIFÉRNE CENTRÁ ). Desiatky kresieb, ktoré Beckmann na ceste vytvoril budú už čoskoro súčasťou knihy, subjektívneho cestovného denníka po kultúrnom Slovensku, ktorú pripravuje občianske združenie Štokovec v spolupráci s Goethe Institutom v Bratislave. Textový úvod do knihy prisľúbil napísať Michal Hvorecky.

Pre radosť svoju i okoluidúcich, si v podchode počas Matthiasovho kreslenia zabubnoval slovenký sólo drummer Lucas Perny.