%PDF-1.7
%
2 0 obj
<<
/Lang (sk-SK)
/Type /Catalog
/Pages 4 0 R
/MarkInfo <<
/Marked true
>>
/Metadata 5 0 R
/StructTreeRoot 6 0 R
/ViewerPreferences 7 0 R
>>
endobj
5 0 obj
<<
/Type /Metadata
/Length 5650
/Subtype /XML
>>
stream
Microsoft® Word pre Microsoft 365
Digitálne technológie; vzdelávanie; ZUŠ; hudobné vzdelávanie
Peter Fillo
Možnosti edukácie a umeleckej tvorby v digitálnom prostredí
Kontrolovaná miera a cielené smerovanie spôsobu využitia digitálnych technológií (zo strany pedagógov a rodičov), sa v súvislosti obrovského záujmu mládeže o ich využitie môže stať silným a účinným prostriedkom k zdokonaľovaniu vedomostí, technických zručností, motivácie k tvorbe a jej prezentácii. Počítačom podporenou výučbou sa pedagógom ponúkajú účinné prostriedky v podobe vzdelávacích webov, aplikácií a softvéru k efektívnej forme sprostredkovania učiva, priebežného hodnotenia študentov či sledovanie ich aktuálneho pokroku. Rôznym spôsobom je možné technológiami podporiť hudobné / sluchové schopnosti, vedomosti a technické zručnosti žiakov, vytvárať vlastné zvukovo-obrazové výukové materiály: napr. doprovody skladieb s klikom metronómu k interpretačnému štúdiu, zvukové ukážky / predlohy skladieb, k tvorbe interaktívnych vzdelávacích materiálov (k predmetu hudobná náuka / dejiny hudby), prednášok, predlôh k choreografiám atď. Máme pred sebou ohromnú paletu digitálnych nástrojov, avšak v tomto kontexte je potrebné uviesť, že by bolo vhodné aktualizovať a optimalizovať aj spôsob vzdelávania pedagógov, nakoľko tí si pri výbere odborných školení k rozširovania svojich kompetencií môžu vyberať prevažne z kurzov orientovaných na základné technické zručnosti práce s počítačom. V našej práci sme sa pokúsili priniesť náhľad do možností využívania digitálnych technológií v prostredí hudobného vzdelávania a veríme, že niekomu uvedené informácie poslúžia ako možné východisko, alebo aspoň impulz k bádaniu po vlastných nástrojových (hardvérovo-softvérových) riešeniach.
Digitálne technológie
vzdelávanie
ZUŠ
hudobné vzdelávanie
Microsoft® Word pre Microsoft 365
2021-12-30T13:16:01+01:00
2021-12-30T13:20:15+01:00
Mgr. art.
music teacher
uuid:C340C156-71B1-41FA-87C9-9F42902436CC
uuid:C340C156-71B1-41FA-87C9-9F42902436CC
endstream
endobj
62 0 obj
<<
/Filter [/FlateDecode]
/Length 2138
>>
stream
x[YoF~7R v^`vR@no?xq~=o6z9?#? Q9`CW &}>?s2Sɑ2ZzתFՑn^}XGtٍYcdjY[ym;7Ls1E=4kgL3!CCP>(3F6+jnVno݇ñ_· =n{C4v+\+9OP+Ed*OT1aҋw7x(n0u;q.v:n.z&~UnNmVZX
qpiC-%E(,B!uEzGTu(M#t[
heRKqnQ]V}[U&4 խu
8KDG.Xk<$Z5kۋ֧,^zZT=u\H?:֚`^z#`%+%DҚ8w2(zkM!M}aNG7F!&(6$mֳzh.+xhhwݳS'w!0*9xCHxCwXf$8|bD*>,(0?*ڄ̾"ӹn0ޒ?eLR9 R6sGʂVmkPZ p䖀ʡ; 18e9)[WͷrTn{vv
v3*YVt,IqYmR;:Ե+$xcӶԮϢQVAu=Mjud)4+f0AǤ5=
+ ~)T̖16%XY4{E,r1B
~mW!kFk
\DgDEwHcAK]Ps op0-2,Af?Ghdj@#Cz~j{ߗp$d .C<0Fw@[Qx>RM<sG= z*F3TL T@A:
&e9%ZmT`N8@ÛXxF5^ 2t#^@8Dq"7`{e2XLd"XKR1"i.@\|7ȱ(rqr<˱2l4)Q!.r*
=X/ƒ]QSU S 4ŇI1!;&{(zc5*q$%{YN|Hc1 EHt1NM-å:1Y|ĽV-e
sbStK;K3HhGe}iCI䌏3v*-"8du>#3O}J3fIfԓ7˾p;gDi.#-B-Փ>rA
؍aqۈvXt"87ZX實_Atgr'tuW[L?[saRɰ=RpFS>$(FR?eIŵrfkyJ;4gI=[%Fq"'@*A F`Jkp"/U)pLCΰ:]0^؟9LoO5̌kg9s7cӸU=.<"䓫(BBl7B(uYv#Sk?1E9Z~0&gg9x&VFClO
֣(SB0>&djrކ3n{g0|1rlo]B
E11J\+<|1yayO466|-.d5OIŹ+Σixݩ^g%hOyi#@ܸ{ΆR;7_wv2Q;Lܦ
endstream
endobj
71 0 obj
<<
/Type /XObject
/Width 442
/Filter [/DCTDecode]
/Height 167
/Length 9070
/Subtype /Image
/ColorSpace /DeviceRGB
/Interpolate true
/BitsPerComponent 8
>>
stream
JFIF C
$.' ",#(7),01444'9=82<.342 C
2!!22222222222222222222222222222222222222222222222222 "
} !1AQa"q2#BR$3br
%&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz
w !1AQaq"2B #3Rbr
$4%&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz ? (
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
(
( -x
&($Ds; ;הFQVz cF?Ѷ%{Q _m˂G!:p.5-B`0$RL p?{ Ljaq-9WBUKc'\c }E +]7WT'pT.1@ oRWk m>dz%lCZjhHS[F=w@\gi7kSk{R[e?5gyugu5g),NU@{Q^[▫+v